My LiFe

My LiFe
Kejayaan seseorang itu bukanlah dari kelebihan yang dia ada..tetapi kejayaan seseorang itu diperolehi dari kesungguhan & kemahuanya untuk berjaya

Sunday, March 18, 2012

Our Day!!

Finally, after 5 years..dari kawan biasa, jadi semakin kenal mengenali, pas tue jadi teman tapi mesra dan terus berkasih-kasihan..akhirnya bertunang jgk kami..



Inilah cincin pertunangan kami..sweet & simple kan!!





Family sebelah aku

Tarikh bertunang 02/08/2008..pas2 lepas tunang jer ..kami terus wat preparation utk wedding..aku bab2 nie mmg teruja yg teramat laa..tp sapa2 pun kan teruja jgk..mestilah kan ..seumur hidup..InsyaAllah sekali jer..Asben aku nie releks and cool jer..dia jenis tak kisah sgt..tp ada laa jgk yg dia tak suka atau tak berkenan dia akan bangkang..kami rancang nak akad nikah 10 bulan dari tarikh tunang..xnak laa tugu lama2..org tua2 ckp..dlm bertunang nie mcm2 dugaan..fuhh jenuh nak tepis nanti..dlm 10 bulan pun..mcm2 ada..sat dugaan nie laa..sat dugaan tu laa..biasalaa tu..lumrah kehidupan..

haaa..inilah action book utk wedding kami..hihihi..masih disimpan dan dijaga rapi..setiap resit yg kami belanjakan pun aku masih simpan lagi..huhuhu..sayang btul buku2 nie..leh jadi kenangan..ia jadi kenangan manis sbb kami berdua yg byk arrange sendiri..tp fmly pun byk support jgk..klu tak tak mgkin berjalan dgn lancar majlis niee..hihihi..aku dulu sblm kawen mmg peminat fanatik majalah pengantin..pas2 dlm majalah tu ada list utk persiapan majlis perkahwinan.  persiapan tu bermula dari 8 bln sebelum hari bahagia tu..aku apa lagi ikut step by step laa list tu..walaupun masa tu asben aku cakap.."u nie kalut laa..lmbt lagi..relax laa." aku xendah pun kata2 dia..aku buat jgk ikut list tu..1 bulan mesti ada benda yg aku tlh sempurnakan utk majlis kami nanti..sampai dah 3 bulan nak dekat kenduri..haaaaa..asben aku mula laa kalut..tp nasib baik dia ada bakal isteri yg bijak (hihihi..puji diri sndiri) selesai cikit demi cikit..so bila nak dekat kenduri..xlaa kalut sgt sbb dah byk preparation aku dah buat..tp terkeluar jgk dari mulut dia..nasib baik kita ikut list nie kan..klu tak mesti kelam kabut jadinyaa..hrrmmm..standard laa asben aku niee..dia org yg relax n cool..aku yg kalut lebih..tp dalam kalut aku niee, ada kebaikannya jgk kan..


Add caption

Inilah kad kawen kami.unik & cantik kan!!! ..direka oleh pereka grafik yg mmg kreatif & berbakat..mmg menepati citarasa kami berdua..kad nie di design oleh ofcmate asben aku, Asnizal..tang kad nie pun byk betoii dugaanya..sat ini xkena laa..sat itu xkena laa..nasib bek laa en.rizal yg baik hati nie xmitak charge..klu org len mesti mitak punya..mau taknya..edit lebih dari 10 x ada laa kot..huhuhuuhu

Akhirnya semua persiapan dah siap..Alhamdulilah..tp pendek kata..mcm2 laa dugaan, pengalaman, cabaran yg kami tempuhi utk bina masjid kami niee..tp aku percaya apa yg telah ditetapkan utk ku adalah yg terbaik dan sudah tertulis dlm Luh Mahfuz.wlu jauh mana pun sekali, wlu gaduh mcm ner skali pun, break off 10 x pun..klu dah tertulis dia adalah untukku..xkan lari gunung yg dikejar..Alhamdulilah..semoga ikatan ini akan dibina penuh kasih syg dan InsyaAllah akan saling melengkapi.

Doa untuk Cinta Kami

Ya Allah,
Andai Kau berkenan, limpahkanlah rasa cinta kepada kami,
Yang Kau jadikan pengikat rindu Rasulullah dan Khadijah Al Qubro
Yang Kau jadikan mata air kasih sayang
Ali bin Abi Thalib dan Fatimah Az Zahra
Yang Kau jadikan penghias keluarga Nabi-Mu yang suci.

Ya Allah,
Andai semua itu tak layak bagi kami,
Maka cukupkanlah permohonan kami dengan ridlo-Mu
Jadikanlah kami Suami & Istri yang saling mencintai di kala dekat,
Saling menjaga kehormatan dikala jauh,
Saling menghibur dikala duka,
Saling mengingatkan dikala bahagia,
Saling mendoakan dalam kebaikan dan ketaqwaan,
Serta saling menyempurnakan dalam peribadatan.

Ya Allah,
Sempurnakanlah kebahagiaan kami
Dengan menjadikan perkawinan kami ini sebagai ibadah kepada-Mu
Dan bukti ketaatan kami kepada sunnah Rasul-Mu.

Amin 


Dan inilah koleksi gambar2 kawin kami....


Sebelum akad nikah

Seronok yer nak kawen!!!



Inilah pengapit aka bidadariku...terimas yg tak terhingga..luv u all


Love you till end....muaahhh
haaaa..tgok muka dia gabra!!!..tadi seronok sgt..hehehe..ijab & qabul 



Terpatrinya sebuah janji...


Suamiku..syurgaku..


Alhamdulilah..
Ameennn,....

Family sebelah aku

Family sebelah asbenku...

Reception Day!!

Cut Cutting !!!




Favourite Pic!!!











Gementarrr!!!


Tok ani & Arwah maktok




Sayyyanngg awakkk!!!


No comments: