My LiFe

My LiFe
Kejayaan seseorang itu bukanlah dari kelebihan yang dia ada..tetapi kejayaan seseorang itu diperolehi dari kesungguhan & kemahuanya untuk berjaya

Sunday, May 13, 2012

BIDADARIKU......




Siti Zahara Md.Haniff, sahabat arkrabku sejak aku dilahirkan..seorang yang periang, happy go lucky, suka merepek, suka buat peribahasa dan ayat atau kamus sendiri, kadang-kadang dia sendiri tak tahu apa yang dia cakapkan, penyayang, penyabar, suka tolong orang lain walaupun dia sendiri di dalam kesusuhan atau lilin yang membakar dirinya sendiri, semangat yang tinggi, dan juga seorang insan yang banyak berkorban untuk diriku..sejak aku dalam kandungan, lahir sehinggalah sekarang aku sendiri telah bergelar seorang mama, insan ini tidak pernah kenal erti putus asa dalam menjalani kehidupan dia sebagai seorang ibu tunggal.  Doa dia yang tidak putus mendoakan kebahagian aku dan sentiasa menyokong dan meredhai atas setiap apa yang aku lakukan dan disebabkan itulah yang menjadikan aku seperti ini sekarang..Alhamdulillah..dan sudah pastinya itu semua terjadi dengan izin Allah.. Allah telah menghantar bidadari yang teristimewa buat aku dalam kehidupan di dunia ini..Amanah yang diterimanya dari Ilahi digengami dengan penuh kasih sayang dan tanggungjawab sebagai seorang ibu & ayah sejak aku berumur 4 tahun lagi..


Aku cukup bertuah kerana menjadi buah hatinya.. walaupun aku dibesarkan tanpa kasih sayang seorang ayah..mak xpernah biarkan perasaan itu hadir dalam hidup kami..

semua kemahuanku dituruti walaupun dia terpaksa berkorban apa sahaja untuk aku.. lambat atau cepat akan dia penuhi juga..dan dia sanggup untuk berkerja lebih masa untuk memastikan semua keperluan mencukupi untuk diriku dan juga adik-adik..walaupun dia terpaksa berbaju buruk, koyak, sedikit pun dia tidak kisah, sungguh mulia hati bidadariku ini..dia tidak pernah sekali pun mengabaikan tanggungjawab dia buat kami..telah banyak pengorbanan yang dia lakukan untuk kami..perit kehidupan yang dilalui sebagai seorang ibu tunggal dan OKU untuk membesarkan kami diharunginya tanpa pernah kenal erti putus asa..mengalir air mata aku setiap kali terkenang setiap perngorbanan yang dia telah lakukan.  


Doaku : Ya Allah, kau lindungilah ibuku ini...berikan dia kebahagian, kesihatan dan ketenangan hidup yang selayak diterima oleh dia...



Pernah waktu kanak-kanakku aku diherdik oleh kawan-kawan yang mengatakan aku tidak ada ayah, aku miskin, dan mak aku capit.. aku pulang kerumah dan menangis atas apa yang telah menimpa diriku..tapi mak tenangkan aku dan memberiku semangat dan kekuatan untuk menghadapi semua itu..mak selalu berpesan " nur kakak, kena kuat semangat & tunjuk contoh yang terbaik untuk adik-adik, jangan mudah putus asa dengan apa yang telah Allah tetapkan untuk kita,dan  hargailah semua itu" dan Alhamdulilah..aku mampu hadapi semua dugaan, tomahan dan cabaran yang menimpa diriku atas apa yang telah mak pesankan..setiap kata-kata semangat dan pujukan dia masih aku ingat lagi..terima kasih mak..tak mungkin akan terbalas setiap apa yang telah mak korbankan dan berikan untuk kami..InsyaAllah, kami akan sentiasa menjaga mak seperti mana mak menjaga kami..dan InsyaAllah satu hari nanti semoga Allah memakbulkan permintaanku ini untuk sama-sama membawa mak dan keluargaku  menunaikan umrah & haji...Semoga Allah mendengar dan memakbulkan permintaan ini..dan mak.. ketauhi lah mak adalah pemberian yang tak ternilai dalam hidupku ini..Terima kasih Allah kerana kau memberikan aku Bidadari yang teristimewa untuk diriku..I'm proud be your daughter. 


No comments: