My LiFe

My LiFe
Kejayaan seseorang itu bukanlah dari kelebihan yang dia ada..tetapi kejayaan seseorang itu diperolehi dari kesungguhan & kemahuanya untuk berjaya

Thursday, May 17, 2012

Selamat Hari Guru

Rasanya xterlewat lagi untuk aku ucapankan Selamat Hari Guru utk semua guru@ di Malaysia ni.. Jadilaah seorang guru yg ikhlas memberi ilmu kepada anak bangsa tercinta.. dan terima kasih tak terhingga kepada semua cikgu2 dari sekolah tadika, rendah, menengah, kolej & universiti yang pernah mengajar aku & memberi semua ilmu.  Hanya Allah sahaja dapat membalas jasa cikgu. 

Teringat nak cerita aku masa zaman sekolah menengah dulu..zaman remaja yg tak pernah aku lupakan.. hrmmmm...  aku dulu mmg rajin...hehehehe..rajin ponteng sekolah..khekhe..  nak tahu apa aku buat kalau aku ponteng sekolah.. jeng..jeng. pi buat part time kerja hotel.. sejak aku umur 16 tahun lagi aku dah mula kerja part time di hotel bersama sahabat aku Mashithah..rajin kan kami..baru umur 16 thn dah pandai berdikari.. xmacm sesetengah budak2 zaman skrg.. dah habis sekolah pun ..asyik dok nga2 kat umah.. dok harap duit mak bapak ajee.. hehehe..puji diri sendiri..tapi mmg kenyataan apa.. klu kerja part time tu boleh laa bantu mak bapak kita kan, tak bayak..sikit pun jadi laa kan..

Hotel pertama yang aku kerja Bayview Hotel di Kopitiam sebagai waitress.. masa time tu bila dah belajar pegang duit sendiri, mula laa minat nak kerja dari pergi sekolah..haa..ini adalah kesan buruk nyee..kepada adik2 yg sekolah lagi.. jgn ikut naa.. belajar rajin2 yer..jgn tua2 bangka mcm kakak nie baru nak belajar balik..

Aku mula laa malas nak pergi sekolah & selalu ponteng.. bila mai jaa sekolah..nanti aku terlena dlm kelas & atas meja..hahaha..letih sihhh.. sebab tu laa selalu kena denda dgn cikgu.. pas2 kerja sekolah pulak tak buat.. apa lagi mmg nak kena laa dgn cikgu..

Aku xkan pernah lupa apa yg pernah seorang cikgu nie ckp kat aku.. aku rasa tak payah laa aku mention nama cikgu nie.. dia mmg POPULAR laa jgk kat sekolah aku ni.. antara cikgu yg seriuos & garang jgk laa.. pernah jgk aku kena baling pemadam papan itam tu.. nasib baik tak kena.. aku elak..kalau tak benjoii kepala aku..hihihihi.. Dia pernah kata apa tau kat aku " Eliani, awak tak payah mai sekolah, buang masa, duit mak awak jer datang sekolah. lebih baik awak balik, pergi kaween jaa..xpayah mai sekolah dah." hahahahahhaa..mmg aku xkan pernah lupa ayat nie laa.. lepas jer cikgu tu kuaq dari kelas ..ada laa member aku nie..dan Alhamdulilah..sampai skrg kami masih bersahabat.. Mahdi, dia nie selalu dok usik aku & buh batu api kat cikgu.. dia laa selalu wat aku menangis dlm kelas..selalu dok kata mcm2 kat aku..tp aku dah maafkan dia..hehehehe

Dan kalau leh aku jumpa cikgu tu skrg aku akan ckp, disebabkan kata2 cikgu yang mencabar saya, mungkin saya tak akan terfikir nak pegang segulung ijazah skrg..terima kasih cikgu .. Sebenarnya kita harus hormati cikgu @ guru yang mengajar kita..baru berkat ilmu tu..hrmmm.. sayang cikgu

No comments: