My LiFe

My LiFe
Kejayaan seseorang itu bukanlah dari kelebihan yang dia ada..tetapi kejayaan seseorang itu diperolehi dari kesungguhan & kemahuanya untuk berjaya

Friday, April 13, 2012

demi MATAHARI

Lagu ini penuh dgn lirik2 yg bermakna & dipetik di dalam Al-Quran .. Membuatkan aku lebih mengenali Sang Pencinta alam ini yg penuh Kekuasan & Keagungan... 1st dengar lagu nie masa aku p ESQ (bergetar rasa hati aku bila dengar lagu nie.. dan Alhamdulilah..Allah telah membuka pintu hati aku supaya lebih mengenali Dia Yg Maha Esa melalui kursus ESQ nie..semoga kita semua juga diberi hidayah & petunjuk dariNya ke jalan yg benar & direhdai.  Mmg best kursus ESQ nie..nanti aku akan ceritakan pengalaman aku mengikuti kursus ESQ ni.. jom hayati lirik lagu ini dengan mata hati kita.."sesungguhnya bukan mata kepala mereka yg buta..tetapi mata hati mereka yg buta.."




Demi Matahari

Album : Di Pintu Langit
Munsyid : Snada
http://liriknasyid.com


Demi matahari dan sinarnya di pagi hari
Demi bulan apabila ia mengiringi
Demi siang hari bila menampakkan dirinya
Demi malam apabila ia menutupi

Demi langit beserta seluruh binaannya
Demi bumi serta yang ada di hamparannya
Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya

Allah, Subhanallah … Allah, Subhanallah
Allah, Subhanallah … Allah, Subahanallah

Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketaqwaan
Beruntung bagi yang mensucikan-Nya
Merugi bagi yang mengotori-Nya ... Subhanallah

Cipt. : M. Lukman Nunasyim (Maroji : QS Asy-Syamsy)
Music Arr. : Ari Wibowo
Vocal Director : Erwin Yahya/Ikhsan Nur Ramadhan

No comments: